Banery reklamowe i inne tradycyjne nośniki informacji

Zastanawiasz się, jakie tradycyjne narzędzia reklamowe sprawdzą się najlepiej? Ich wybór jest ogromny – dużą popularnością cieszą się m.in. banery, ponadgabarytowe bilbordy, ulotki czy wizytówki. Warto wykorzystywać różne nośniki informacji, aby zwiększyć swoje szanse na widoczność – co wybrać? Poniżej kilka klasycznych rozwiązań, które warto wziąć pod uwagę.

Skuteczne działania reklamowe – nośniki tradycyjne

Aby działania reklamowe były skuteczne, najlepiej prowadzić je na kilku płaszczyznach. Warto korzystać z tradycyjnych nośników przekazu – jak między innymi banery reklamowe, ulotki czy wizytówki – ale także internetowych. W ten sposób można zwiększyć szanse, że odbiorca zauważy przekaz na tle konkurencji i stanie się klientem.

To również skuteczne umacnianie pozycji marki na rynku, gdyż powinna ona pozostawać w świadomości odbiorców cały czas. Reklama w Internecie, mimo że modna i pozwalająca na szeroki zakres działań, nie powinna być tą jedyną – wiele zależy też od branży, ale tradycyjne formy nadal się liczą i pozwalają na różne zastosowania. Które z nich warto wziąć pod uwagę?

Banery reklamowe i bilbordy

Baner składa się z plandeki, na której drukuje się określoną reklamę. Złotą zasadą podczas projektowania banneru jest minimalizm i prostota. Przekaz musi być jasny i czytelny, mimo że może też intrygować i zwracać uwagę. Aby stworzyć jak najlepszy baner reklamowy, należy wyważyć proporcje między kreatywnością a jasnością przekazu.

Często banery są przeładowane treścią lub jest w nich przerost formy nad treścią – wtedy stają się męczące i zamiast zwracać uwagę, przynoszą odwrotny skutek. Dużą skuteczność mają czytelne banery reklamowe, o prostej konstrukcji, z łatwym do zrozumienia i zapamiętania przekazem. To dzięki nim reklama zewnętrzna nadal rośnie w siłę.

Ulotki

Jednym z nośników reklamy zewnętrznej jest też ulotka, mimo że branża ta oferuje co chwilę nowe możliwości promocji online i offline. Tradycyjna ulotka powinna nieść prosty i dobrze sformułowany przekaz, a także zachęcać graficznie. Poza tym przemawia za nią także niski koszt produkcji.

To klasyka, często wybierany nośnik, gdyż nadal są narzędziem skutecznym w walce o uwagę potencjalnego klienta – dobrze zaprojektowana i wydrukowana może zainteresować. Ulotki sprawdzają się w kampanii reklamy bezpośredniej na rynku lokalnym i są stosowane w wielu branżach, np. gastronomicznej, fryzjerskiej, kosmetycznej itd. Podstawą jest profesjonalnie wykonany projekt – grafika, copywriting oraz druk wysokiej jakości.

Plakaty

Warto wziąć pod uwagę także plakaty – sprawdzą się m.in. do informowania o wydarzeniach kulturalnych. Można wybrać dowolny format, papier, rodzaj wykończenia, a następnie wydrukować na nim wybrany projekt. Plakat świetnie się sprawdza jako nośnik przekazu – to skuteczna reklama restauracji, teatru, salonu kosmetycznego, sklepu, sieci handlowej, koncertu itd.

Planując jego poszczególne elementy, trzeba stosować się do tych samych zasad, co w przypadku ulotki czy banneru. Liczy się prostota, minimalizm, precyzja wykonania, chwytliwe hasło oraz profesjonalne wykonanie.

Poprzedni artykułPieczątki – praktyczne narzędzia pracy
Następny artykułMarketing bezpośredni jako źródło nowych klientów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj