Marketing bezpośredni jako źródło nowych klientów

Twoja firma ma już atrakcyjną, dobrze widoczną stronę internetową, jest obecna w social mediach, stale inwestujesz w reklamę on-line i tradycyjną, ale mimo wszystkich tych działań wciąż nie jesteś zadowolony z tempa wzrostu sprzedaży? Prawdopodobnie nadszedł czas na rozszerzenie strategii promocyjnej o marketing bezpośredni. Dowiedz się, czym jest direct marketing i jak wykorzystać go do pozyskania nowych klientów.

Marketing bezpośredni. Kolejny krok do zwiększenia sprzedaży

Wymienione we wstępie sposoby dotarcia do klientów i nawiązywania trwałej relacji z nimi zaliczane są do narzędzi marketingu masowego. Obecność w mediach masowego przekazu, a zwłaszcza w Internecie, jest obecnie absolutnie niezbędnym elementem promocji marki i budowania jej pozytywnego wizerunku. Wizytówki w internetowych katalogach firm i witryna WWW z jednej strony ułatwiają klientom znalezienie twojego przedsiębiorstwa oraz zorientowanie się w twojej ofercie, z drugiej zaś służą budowaniu wiarygodności. Działania SEO i SEM zwiększają ruch na twojej stronie internetowej, a przez to szanse na sprzedaż. Korzystając z takich metod, masz możliwość dotarcia jednocześnie do jak największej grupy odbiorców. Jednak w niektórych sytuacjach warto zastanowić się nad użyciem skrajnie odmiennej strategii.

Stosowanie narzędzi marketingu masowego sprawia, że informacje na temat firmy docierają do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że ostatecznym celem działań marketingowych jest nie tylko zaprezentowanie się jak największej liczbie odbiorców, ale przede wszystkim skłonienie ich do zakupu (konwersja). Kiedy na stronę internetową firmy trafia wiele przypadkowych osób, nie możemy liczyć na znaczną konwersję. Decyzję zakupową podejmą wyłącznie te, które w ogóle mogą być zainteresowane twoją ofertą. Marketing bezpośredni, który koncentruje się na docieraniu do każdego klienta osobno, jest bardzo pomocny w sytuacji, gdy firma sprzedaje wyspecjalizowane produkty lub usługi, interesujące wąską grupę odbiorców. W praktyce korzyści z uzupełnienia strategii marketingowej o działania bezpośrednie odczuwalne są najmocniej w sektorze B2B.

Pozyskiwanie nowych klientów w marketingu bezpośrednim

Wiemy już, że marketing bezpośredni polega na indywidualnym kontakcie z każdym klientem. Dzięki takiej formie kontaktu możliwe jest precyzyjne dopasowanie oferty, czy tylko sposobu jej prezentacji, do potrzeb konkretnego odbiorcy, co znacznie zwiększa szanse na sukces sprzedażowy. Jednak w jaki sposób znaleźć i wyselekcjonować grono osób, które odpowiadają profilowi twoich idealnych klientów? Najprostszym, a zarazem najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest zakup bazy danych. Uporządkowany zbiór informacji o klientach pozwoli ci dokładnie zrozumieć ich potrzeby i opracować taką strategię komunikacji, która przełoży się na efektywną współpracę.

Jeszcze do niedawna direct marketing traktowano przede wszystkim jako narzędzie budowania trwałej relacji ze stałymi klientami. Bezpośrednia, dwustronna komunikacja z partnerami biznesowymi pozwalała lepiej zrozumieć ich potrzeby, a przez to tworzyć indywidualne przekazy i zachęty, a nawet dopasowywać ofertę pod wymagania tych klientów. Obecnie marketing bezpośredni odgrywa coraz większą rolę nie tylko w budowaniu partnerstwa biznesowego. Coraz częściej, chętniej i z coraz lepszymi efektami wykorzystywany jest właśnie do pozyskiwania nowych klientów – mówi ekspert z portalu PanoramaDanych.

Marketing bezpośredni z wykorzystaniem solidnych, aktualnych baz danych pozwala na użycie różnych kanałów dotarcia do klienta. Dzięki kompletnym danym teleadresowym możesz wybrać najlepszy sposób komunikacji z klientem. Obecnie chętnie stosowanym rozwiązaniem są kampanie mailingowe; poczta elektroniczna jest najbardziej wydajną i najprostszą formą dystrybucji katalogów ofertowych, bonów zniżkowych, informacji o promocjach itp. Na popularność kampanii mailingowych wpływa też fakt, że ich skuteczność jest łatwo mierzalna, co pozwala na tworzenie analiz i raportów, przydatnych mi.in. przy tworzeniu kolejnych akcji promocyjnych. Do najbardziej efektywnych narzędzi marketingu bezpośredniego wciąż zalicza się telemarketing. Kontakt telefoniczny z potencjalnymi klientami daje bardzo dobre wyniki sprzedaży, ale może też być wykorzystany w celu badania ich potrzeb i preferencji (np. na drodze ankiet).

Kontakt telefoniczny, SMS, e-mail, a może tradycyjna poczta? Bez względu na to, jaką drogą chcesz dotrzeć do swoich klientów, potrzebujesz aktualnej bazy danych. Jej podstawą mogą być zebrane już wcześniej informacje na temat dotychczasowych kontaktów, jeśli jednak twoim celem jest zdobycie nowych klientów, musisz sięgnąć do innych, zewnętrznych źródeł. Usługi z zakresu sprzedaży baz danych, a także ich dalszej obsługi (m.in. bieżąca weryfikacja poprawności informacji i aktualizacja baz) świadczy Panorama Firm.

Poprzedni artykułBanery reklamowe i inne tradycyjne nośniki informacji
Następny artykułCzym jest podwójne OC? Jak go uniknąć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj