Pieczątki – praktyczne narzędzia pracy

Niektóre przedmioty są tak powszechne, że nie zdajemy sobie sprawy, jak ułatwiają nam pracę. Nożyczki, taśma, dziurkacz czy pieczątka, to standardowe wyposażenie każdego pracownika biurowego, ale nie tylko. Sprawdźmy, gdzie swoje zastosowanie znajdują pieczątki.

Standardowy dzień w biurze to często praca z dużą ilością dokumentów. Wysyłka korespondencji, przyjęcie wniosku od klienta, wystawianie faktur czy archiwizacja to powszechne czynności. Zarządzanie dokumentacją jest łatwiejsze przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest pieczątka. Przybiera ona różne formy i kształty, może też generować przeróżne treści obić. Od informacyjnej poprzez decyzyjną, a nawet ozdobną – ten mały przedmiot przydaje się we wszystkich pracach biurowych, ale także na budowie, poczcie, szkole, uczelni czy urzędzie. Dzięki pieczątce monotonne zadania wymagające np. opisywania dokumentów tym samym hasłem „przyjęto dnia”, są dużo szybsze i sprawniejsze.

Krótka ewolucja pieczęci

Jedną z najstarszych wersji jest pieczęć drewniana z poduszką wypełnioną tuszem. Wciąż są one powszechnie używane do celów promocji (oznaczanie przesyłek logotypem firmy) czy do zastosowań księgowych (duże tabelaryczne odbicia). Następcami są automaty samotuszujące z polimerowymi lub polimerowymi gumkami. Na odbiciach realizowanych w tej technologii można umieścić podstawowe dane firmy lub dane osobowe – mniejsze pieczątki firmowe lub imienne. Jeśli danych do umieszczenia jest więcej to można wykorzystać pieczątkę w technologii flashowej występującą nawet w rozmiarze do 121×89 mm (Colop EOS 140). Rozpowszechnienie tej technologii sprawiło, że powstały pieczątki nowego typu nazywane flashowymi lub „pre-ink”.

Pieczątki „pre-ink” wykonane są w technologii flash, która polega na naświetlaniu światłem płytki tekstowej, która później w miejscach gdzie przeszło światło przepuszcza tusz. Daje to możliwość realizacji odbicia treści tekstowej lub grafiki, które możemy zrealizować w programie graficznym. Zaletą tej metody, jest wysoka jakość, a to za sprawą rozdzielczości, która średnio wynosi około 600dpi. Dzięki temu można nanosić nie tylko treść, ale także skomplikowane grafiki, które z kolei wyglądają elegancko na oficjalnych dokumentach. Szukając odpowiednich dla nas rozmiarów i typów pieczątek w tej technologii, warto zajrzeć do serwisu pieczatki-online.eu, lub wpisać pieczątki z nazwą miasta w wyszukiwarce Google: „pieczątki Warszawa” i wejść na podstronę dedykowaną tej lokalizacji https://pieczatki-online.eu/wyrob-pieczatek-warszawa,paczkomaty.

Datowniki i numeratory w biurze

Istnieją takie pieczątki, które spotkać można w wielu zawodach i zastosowaniach.
Z pewnością jedną z nich jest pieczątka w skrócie nazywana datownik. To pieczątka posiadająca mechanizm umożliwiający realizację odbicia z możliwością ustawienia dowolnej daty. Współczesne wersje mogą być dużo bardziej rozbudowane. Poza datą można umieścić na nich dodatkową treść np. „zawiadomiono dnia” i konkretny dzień przygotowania lub wysłania paczki, dokumentu lub listu, a nawet automatyczną godzinę, która jest ustawiania już w mechanizmie pieczątki. To bardzo przydatny stempel automatyczny, który skraca czas racy nad dokumentami . Oznaczanie dużych ilości faktur, rachunków, korespondencji czy umów, dzięki takiej pieczątce z przestawianą datą czy numerem jest szybkie i sprawne
w porównaniu z ręcznym uzupełnianiem tych informacji.

Farmaceuci i lekarze również korzystają z datowników. Oznaczenie wydrukowanej recepty czy przyjęcie zlecenia na zrobienie leku wymaga odpowiedniego oznaczenia na dokumencie. Lekarze, wystawiając zaświadczenia lub skierowania na badania, poza pieczątką z podpisem muszą wprowadzić odpowiednią datę. Mając pod ręką właściwą pieczątkę, jest to zdecydowanie szybsze. Może się okazać, że dzięki temu w ciągu kilku godzin pracy medyk przyjmie jedną dodatkową osobę więcej na swojej zmianie, pomagając jej w powrocie do zdrowia.

Drobiazgowe oznaczenie dokumentów jest również ważne w biurach księgowych, gdzie dziennie przetwarza się stosy dokumentów. Dlatego, zamiast tracić czas na ręczne uzupełnianie daty czy numeru praktycznie zawsze wykorzystuje się datowniki lub numeratory.

Pieczątki to bardzo przydatne narzędzia pracy. Poza imiennymi czy funkcyjnymi są też takie, które autoryzują dokumenty lub oznaczają je w odpowiedni sposób np. „zgodność z oryginałem” czy „przyjęto dnia”. Zamiast ręcznego pisania wystarczy kilka sekund na wygenerowanie odbicia i parafkę lub użycie pieczątki typu faksymile tzw. pieczątkę z podpisem. Doceniają to wszyscy, którzy pracują z dużą ilością dokumentów.

Poprzedni artykułInwestowanie – czy to coś dla ciebie?
Następny artykułBanery reklamowe i inne tradycyjne nośniki informacji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj