Co trzeba wiedzieć zanim zaczniesz współpracować z drukarnią?

Drukowane materiały reklamowe, mimo popularności Internetu i digital marketingu, nadal są często wykorzystywane do promowania firmy. Niektórym wydaje się, że do zamówienia wydruków potrzebna jest jakaś tajemna wiedza. Dziś pokażemy, że tak nie jest i zdradzimy kilka tipów, które pomogą nawiązać udaną współpracę z drukarnią.

Rodzaj wydruku i nakład

Jednym z pytań, na które możemy się natknąć już przy pierwszym kontakcie, jest pytanie o rodzaj druku, który nas interesuje. Drukarnia w Warszawie JKB Print proponuje zarówno wydruki cyfrowe jak i offsetowe, a wybór jest w dużej mierze zależny od nakładu. Przy mniejszych nakładach zdecydowanie lepiej wybrać druk cyfrowy. Przy niskich nakładach jest on dużo szybszy i tańszy od druku offsetowego. Jeśli jednak masz w planie wydruk większej liczby egzemplarzy np. 2000 szt. plakatów, to druk offsetowy okaże się bardziej opłacalny.

W niektórych sytuacjach możesz mieć do czynienia z jeszcze innym rodzajem wydruku, czyli drukiem solwentowym. Jest on wykorzystywany przede wszystkim do wydruków na materiałach innych niż papier, a więc np. folia PVC. Dzięki odpowiedniemu składowi używanych do wydruku atramentów jest to druk wykorzystywany między innymi do druku roll-upów.

Rodzaj papieru i sposób jego uszlachetnienia

Drugą ważną kwestią, od której będzie zależeć wydruk, jest rodzaj użytego papieru oraz sposób jego uszlachetnienia. Ważne, aby dobrać rodzaj czyli gramaturę papieru do rodzaju wydruku. Nikt nie będzie traktował poważnie wizytówek wydrukowanych na papierze o gramaturze 80g, który nadaje się na ulotki czy papier firmowy. Na szczęście dobra drukarnia w Warszawie pomoże nam wybrać odpowiednią gramaturę, zawężając wybór do papierów, które najlepiej pasują do danego typu wydruków.

Rodzaj wydruku oraz rodzaj papieru determinuje również wybór stosowanych uszlachetnień. W niektórych sytuacjach, jak np. okładka książki/katalogu czy wydruk wizytówki, uszlachetnianie może wprowadzić element elegancji. Natomiast w przypadku ulotek, plakatów czy notesów, uszlachetnienie nie ma zwykle większego sensu.

Termin realizacji i wysyłka

Ostatnią ważną rzeczą, o której warto pomyśleć przed nawiązaniem współpracy, jest czas realizacji zamówienia. W większości drukarni jest to zależne od rodzaju wydruku, nakładu oraz wolnych mocy przerobowych drukarni. Mniejsze nakłady czasem można uzyskać szybciej niż te większe, a czas ich realizacji może wynosić nawet tylko 24h.

Poprzedni artykułSprawdź skuteczne metody promocji swojego sklepu internetowego
Następny artykułCo musimy wiedzieć o obróbce metali cnc?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj