Postawienie własnego sklepu internetowego i uzupełnienie go o produkty, zdjęcia i opisy to zaledwie początek na drodze do osiągnięcia efektów finansowych w branży e-commerce. Bez promocji sklepu żaden klient nie dowie się o jego istnieniu. W jaki sposób dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych i rozpocząć efektywną sprzedaż swoich produktów?
Metoda numer 1: promowanie w wyszukiwarce Google
Dobranie odpowiedniego narzędzia, które pozwoli wypozycjonować sklep w internecie i dotrzeć do wybranej grupy docelowej jest kluczowe. Do tego celu świetnie sprawdza się Google Ads, które pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych z uwzględnieniem określonych słów kluczowych – na dodatek w najbardziej widocznym dla użytkownika miejscu w wyszukiwarce (na samej górze lub z boku). Tego typu kampania pozwala nie tylko określić optymalne słowa kluczowe i dowolnie długo je testować, ale również wybrać właściwą lokalizację. Reklamodawca ma duży poziom swobody i decyzyjności – sam wybiera kwoty, jakie chce przeznaczyć na tego typu promowanie. Agencja Marketing Automation pomoże wypromować sklep internetowy, dobierając najbardziej optymalne narzędzie reklamowe. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej https://feb.net.pl/marketing-automation.
Metoda numer 2: kampanie e-mail marketingowe
Dla tych przedsiębiorców, którzy lubią budować sieć relacji i wzbudzać w klientach autentyczne zaangażowanie, świetną metodą promocji sklepu internetowego jest e-mail marketing. W codziennym newsletterze łatwo przemycać treści dotyczące nowości, promocji i zapowiedzi nowych kolekcji. Warto zrobić to w sposób zabawny, innowacyjny, nieszablonowy – wtedy istnieje większa szansa, że klient nie skasuje wiadomości od razu po przeczytaniu, ale zareaguje pozytywnie na działania nawołujące do zakupu. Warto w ten sposób podtrzymywać relację z klientem, gdyż w dłuższej perspektywie może to przynieść spore korzyści. Profesjonalne kampanie pomoże zaplanować agencja marketingowa Rzeszów https://feb.net.pl/.
Metoda numer 3: reklamy na Facebooku
Facebook to nie tylko portal społecznościowy. To profesjonalne narzędzie reklamowe o ogromnych możliwościach. Facebook Ads pozwala docierać do ściśle określonej grupy reklamowej w danej lokalizacji. Reklamy na Facebooku dają dużą elastyczność w dopasowaniu zasięgu reklamy do własnego budżetu i aktualnych potrzeb. Bardzo dobrym pomysłem jest również remarketing, dzięki któremu zwiększa się prawdopodobieństwo, że klient zakupi produkt, który widzi po raz kolejny.