Organizacja wydarzeń́ PR-owych, sposobem na kształtowanie wizerunku firmy

Organizowanie różnego rodzaju imprez to potężne narzędzie Public Relations, którego głównym zadaniem jest zwrócenie uwagi grupy docelowej na działalność firmy, jak również integracja i zacieśnianie więzi danej marki z jej otoczeniem. Rodzaj przygotowywanej imprezy powinien być dostosowany zarówno do możliwości firmy, jej celów i grupy docelowej. Segmentacja targetowanych odbiorców jest tutaj niezmiernie istotna, gdyż niewłaściwe jej opracowanie niemal od początku może skazać dążenia marki na niepowodzenie.

PR wewnętrzny i zewnętrzny

Strategia PR firmy powinna przede wszystkim wynikać z analizy zarówno tego, jak w danej chwili postrzegana jest firma przez jej otoczenie, jak i stanu docelowego – jak przedsiębiorstwo chciałoby być postrzegane. Warto dbać o dobry PR zarówno, jeśli chodzi o relacje wewnątrz firmy, jak i postrzeganie brandu przez odbiorców.

PR wewnętrzny może być na przykład realizowany z pomocą imprez firmowych, których głównym zadaniem jest zacieśnianie więzi między pracownikami, powodowanie wzrostu lojalności zatrudnionych wobec firmy oraz wzmocnienie poczucia działania w jednym wspólnym celu. Wydarzenia, których targetem są ludzie pracujący w danej firmie i współpracujący z nią powinny motywować, integrować i informować o bieżących i przyszłych planach i działaniach marki. Wewnętrzny PR można więc realizować również z pomocą wycieczek firmowych, konferencji czy okazjonalnych uroczystości (np. z okazji nadchodzących świąt czy bieżących sukcesów firmy).

Zewnętrzny PR z kolei skupiać się powinien na klientach firmy, wzbudzaniu zainteresowania działalnością przedsiębiorstwa oraz na budowaniu pozytywnego wizerunku marki w oczach szeroko rozumianego otoczenia. Tutaj jednym z ważniejszych narzędzi jest dostarczanie mediom informacji prasowej. Organizowanie wydarzeń PR-owych może okazać się świetnym materiałem dla mediów, a przy tym ma znaczący wpływ na budowanie wizerunku firmy w oczach konsumentów, choćby dzięki uczestniczeniu w różnych eventach w charakterze eksperta z branży, jak i po prostu wychodząc ludziom naprzeciw i dając się im poznać. Do najbardziej popularnych wydarzeń z zakresu zewnętrznego Public Relations można z pewnością zaliczyć targi promocyjne, wystawy, imprezy plenerowe, konferencje, seminaria czy tzw. dni drzwi otwartych.

Przygotowywanie wydarzenia Public Relations

Organizację eventu dobrze jest rozpocząć przede wszystkim od analizy celu wydarzenia oraz ustalenia docelowej grupy odbiorców. Kolejnym krokiem jest sporządzenie kosztorysu aranżacji takiego wydarzenia wraz z oceną możliwości finansowych firmy. Przykładowo, biorąc udział w targach wystawienniczych dobrze jest uwzględnić w budżecie gadżety promocyjne i ulotki dla potencjalnych klientów (ludzie najczęściej pozytywnie kojarzą markę, od której coś dostali). Z kolei planując organizację imprezy plenerowej warto zadbać także o pozyskanie patronatu medialnego, jak również uczestnictwo gości specjalnych (np. lokalnych zespołów) czy udział sponsorów, którzy szczególnie w przypadku większej imprezy odciążą nieco budżet firmowy.

Podczas organizacji wydarzeń, których celem jest budowa i propagowanie pozytywnego wizerunku firmy, należy uwzględnić wiele różnych aspektów, o których osoby niedoświadczone mogą nawet nie wiedzieć. Niedopracowanie eventów może jednak obrócić się przeciwko celowi marki, dlatego warto zwrócić się do profesjonalnej agencji Public Relations np. Consulting’n more z Warszawy, która bazując na swej wiedzy i doświadczeniu zadba o dobrą organizację wydarzenia i zwiększy szansę na osiągnięcie założonych celów.

Poprzedni artykułRóżnice między linkiem dofollow, a nofollow
Następny artykułRachunek bankowy dla seniora – dlaczego to takie ważne?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj