Rola linkowania w pozycjonowaniu stron

Temat pozycjonowania stron internetowych powinien być priorytetem w procesie tworzenia jakiejkolwiek witryny. Stworzenie nawet najlepszego, najbardziej wartościowe portalu nie przyniesie nam określonych korzyści, gdy użytkownik nie będzie mógł znaleźć naszej strony w wyszukiwarce. Bardzo istotną oraz kluczową rolę w tym procesie pełni przedstawione w tytule linkowanie. Jeśli nie wiesz czym jest linkowanie, w jaki sposób je wykonać oraz jakie korzyści może nam przynieść, wtedy zapraszam Cię do lektury dalszej części artykułu, gdzie na pytania odnośnie tego tematu odpowie specjalista ds. marketingu internetowego, freelancer z Białegostoku, Marek Masalski.

Czemu linkowanie jest tak ważne?

Przed przejściem do konkretnych przykładów, użycia oraz wykonania skutecznego linkowania, powinniśmy poznać zalety tego typu zabiegu z punktu widzenia pozycjonowania. Pan Marek Masalski w kilku zdaniach przedstawił nam szereg benefitów jakie uzyskujemy wykorzystując w dobry sposób tę mechanikę.

Wraz z upływem czasu techniki odpowiedniego pozycjonowania zmieniają się, gdyż wyszukiwarka zmienia mechanizmy, które odpowiadają za wyszukiwanie wartościowych treści. Jeszcze do niedawna, aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników w przeglądarce, wystarczyło nagromadzić w treści naszej strony bardzo dużo różnych słów kluczowych. Obecnie system działa na podstawie sztucznej inteligencji, którą ciężko jest oszukać tak prostymi sztuczkami. Strona musi być wartościowa dla użytkownika, nie dla algorytmu. Jednym z kryteriów jakie wchodzą w skład oceny wartościowości danej strony jest ilość odnośników do danej witryny. Jeśli dużo innych, niezależny stron linkuje jedną tę samą witrynę, wtedy sztuczna inteligencja uznaje, że zawartość strony jest atrakcyjna dla potencjalnego użytkownika.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne odgrywa kluczową rolę w kontekście budowania odpowiedniego oraz skutecznego linkowania. Na czym polega tego typu zabieg oraz na co powinniśmy zwracać uwagę? Zapytaliśmy o to Pana Marka Masalskiego, który jest specjalistą w dziedzinie marketingu.

Bardzo ciężko jest wyróżnić wszystkie sposoby linkowania, aby nie rozwodzić się nad tematem zbyt duży okres czasu. Osobiście linkowanie traktuję jako swoistą sztukę kompromisu, w której jakość przedkładam nad ilość i próbuję pogodzić wartości użyteczne dla algorytmu z tymi wartościowymi dla użytkowników. W linkowaniu trzeba trzymać się określonych zasad, aby stworzyć użyteczny mechanizm nawigujący po naszej stronie internetowej. Pierwszą zasadą jest linkowanie z treści starszych do nowszych, co pozwoli poprzednie popularne artykuły wzbogacić o nowe wartościowe treści. Wykorzystuj mechanizm podobnych produktów lub artykułów, pomagając użytkownikowi poruszanie się po interesujących go treściach. Staraj się unikać wielokrotnego linkowania do jednej treści z tej samej strony oraz stosuj mechanizm „czytaj więcej”, który powoli za pomocą leadu przenieść użytkownika do interesujących go treści. Stosując tego typu zasady w swojej pracy jestem wstanie wykonać skuteczne linkowanie dla użytkownika oraz algorytmu, co pozwoli na podwyższenie pozycji strony w wyszukiwarce.

Linkowanie zewnętrzne

Spytaliśmy również Pana Marka Masalskiego o rolę linkowania zewnętrznego w procesie pozycjonowania strony internetowej. Dlaczego jest to tak ważne oraz jak wykonać tego typu linkowanie?

W odpowiedzi na pierwsze pytanie delikatnie starałem się nawiązać do tego typu zabiegu. Linkowanie zewnętrzne jest niczym innym jak zespołem stron, które w swojej treści posiadają odnośniki do naszej witryny. Przeglądarka widząc, że nasz portal lub sklep internetowy jest linkowany również z innych adresów, uznaje ją za wartościową oraz godną uwagi użytkownika i pozycjonuje ją wyżej niż inne strony, które nie posiadają tego typu rekomendacji. W swojej pracy staram się wykorzystywać grupę stron zapleczowych, gdzie umieszczam treści użyteczne dla potencjalnego konsumenta np. poradnikowe lub tematyczne, a następnie linkuję z nich do oferty danego sklepu. Dobrym sposobem jest również wykorzystanie mediów społecznościowych. Link do naszej strony można umieścić pod zdjęciem produktu, opisem lub jakimkolwiek innym wpisem.

Niestety musimy już kończyć naszą rozmowę z Panem Masalskim. Mam nadzieję, że nie jest to nasze ostatnie spotkanie, gdyż nasi czytelnicy z pewnością chcieliby wyciągnąć od Pana jeszcze więcej informacji oraz podpowiedzi na temat pozycjonowania stron internetowych. Serdecznie dziękujemy i liczymy na spotkanie w niedalekiej przyszłości!

Poprzedni artykułAlternatywy dla średnich szkół publicznych
Następny artykułCechy dobrze zaprojektowanego biura

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj