Różnice między linkiem dofollow, a nofollow

Osoby zajmujące się pozycjonowaniem doskonale zdają sobie sprawę, jak ważne są nie tylko słowa kluczowe, lecz także linki, które docelowo mają prowadzić do naszej strony internetowej. Mowa oczywiście o łączach znajdujących się na innych witrynach. Dzięki nim osoba czytająca dany tekst może przejść do naszej strony, aby dowiedzieć się więcej na temat poruszany w artykule. Zagłębiając się w tematykę linków możemy rozróżnić dwa typy: dofollow i nofollow. Warto poznać różnice pomiędzy nimi, a także dowiedzieć się kiedy stosować pierwszy, a kiedy drugi typ.

Dofollow, a nofollow – jakie są pomiędzy nimi różnice?

Zagłębiają się w tematykę linków, a konkretniej ich ustawień, warto wiedzieć, że atrybuty są bardzo ważne, szczególnie dla robotów, które sprawdzają strony internetowe. Krótko mówiąc, algorytm będzie wiedział jak traktować dany link. Wielokrotnie można spotkać się ze stwierdzeniem, że dofollow wpływa na pozycjonowanie naszej witryny, z kolei nofollow już nie. Ba, wręcz mogą negatywnie oddziaływać na SEO. Jest to błąd, ponieważ ten drugi atrybut jest równie ważny. Warto jeszcze wiedzieć, że dofollow jest linkiem, który przez roboty traktowany jest jako przekazujący część wartości danej strony na której jest umieszczony do witryny, do której prowadzi.

Dofollow – co powinniśmy o nich wiedzieć?

Najważniejszą informacją o linkach z atrybutem dofollow jest oczywiście to, że roboty, które “skanują” daną stronę mają odwiedzić witrynę, do której prowadzi odnośnik. Dzięki dofollow nasza strona podniesie się w rankingu popularności. Oprócz tego algorytm przekazuje część wartości z witryny, na której jest umieszczony link dofollow, na stronę do której prowadzi. Kolejnym atutem jest przekazywanie zaufania. Chodzi tu głównie o wskaźnik Trust Rank. Jeśli dana witryna posiadająca wysoką wartość umieści łącze dofollow, które prowadzi do naszej strony będziemy mogli cieszyć się zdobyciem wyższego poziomu zaufania. Warto jednak pamiętać, że działa to w dwie strony. Link dofollow na stronie z niezbyt wysokim zaufaniem sprawi, że nasza witryna również może na tym stracić. W przypadku działań SEO warto pamiętać o anchorze. Jeśli łącze dofollow będzie pojawiało się wielokrotnie z anchorem z konkretną frazą nasza witryna zacznie pojawiać się w wyszukiwarkach po wpisaniu tego konkretnego słowa kluczowego.

Czy linki nofollow nie mają żadnej wartości? W żadnym wypadku!

Nie możemy unikać umieszczania linków nofollow na innych stronach. Oczywiście nie mają one tak wysokiej wartości jak dofollow. W pewnym stopniu pomagają nam w kwestii pozycjonowania, a także, co najważniejsze generują ruch na naszej witrynie. Są one potrzebne, ponieważ według ogólnie przyjętych porad SEO liczy się liczba wszystkich linków, które docelowo prowadzą do naszej witryny. Mało tego, pozycjonowanie w przypadku odnośników nofollow może być odbierane jako naturalne. Rzecz jasna, nie działa tak jak dofollow, jednak używanie tylko tych drugich może być odbierane jako typowy nacisk na pozycjonowanie, a nie naturalne działania SEO. Oprócz tego nofollow przekazuje część zaufania strony. Warto jeszcze dodać, że linki z takim atrybutem mogą wpływać bardzo dobrze na pozycjonowanie. Mowa między innymi o tych, które są umieszczone na łamach serwisów społecznościowych, witryn opartych na CMS Wiki, a także portali rządowych, z końcówką “gov” lub “edu”. Jak widać, to nie do końca jest tak, że nofollow wcale nie działa na SEO. Wręcz przeciwnie, bardzo ważne jest stosowanie takich linków.

Jak sprawdzić, czy link posiada atrybut nofollow?

Na końcu warto jeszcze dowiedzieć się, czy link do naszej witryny posiada atrybut nofollow. Najprostszym sposobem na sprawdzenie będzie uruchomienie kodu źródłowego. Jest to banalne, ponieważ wystarczy w przeglądarce Firefox czy Chrome kliknąć prawym przyciskiem myszy, a następnie w menu kontekstowym należy wybrać “pokaż źródło strony (lub podobną opcję)”. Kiedy odnajdziemy nasz link należy sprawdzić, czy posiada on wartość: rel=”x”, gdzie x może oznaczać nofollow lub external nofollow. W tym przypadku mamy do czynienia, jak łatwo się domyślić z łączem nofollow. Jak to wygląda w przypadku CMS-ów, np. opartych o popularny WordPress? O ile autor tekstu nie zmieni ręcznie atrybutu, przy artykułach, które posiadają odnośniki do naszej strony będzie to dofollow.

Jeżeli szukasz kompleksowej obsługi dla Twojej firmy, skontaktuj się z agencją interaktywną https://www.kobosystem.pl/ Znajdziemy rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb!

Poprzedni artykułZmiana stanowiska pracy nauczyciela – czy wymagana jest jego zgoda?
Następny artykułOrganizacja wydarzeń́ PR-owych, sposobem na kształtowanie wizerunku firmy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj