Jak serwis regałów przekłada się na efektywność pracy i redukcję kosztów?

Nawet najmniejsza usterka pojedynczego regału może doprowadzić do sytuacji, w której zniszczeniu ulegną całe systemy magazynowe. Aby uniknąć kosztownych przestojów, wyposażenie hal należy poddawać regularnym kontrolom. W jaki sposób serwis regałów pomoże Ci w zapewnieniu ciągłości pracy?

Serwis regałów magazynowych to element obowiązującej normy

Jednym z kluczowych dokumentów określających wytyczne magazynowe jest norma PN-EN 15635:2010, czyli Stalowe statyczne systemy składowania. Zastosowanie i utrzymanie urządzeń do składowania. Norma ta nakłada na przedsiębiorstwo obowiązek wyznaczenia tzw. PRSES (ang. Person Responsible for Storage Equipment Safety), czyli osobę odpowiedzialną za bezpieczeństwo urządzeń do składowania.

Wszystkie uszkodzenia regału, które mogą oznaczać niebezpieczeństwo dla pracowników bądź składowanych towarów, należy zgłosić do PRSES. Osoba ta ma za zadanie przeprowadzić odpowiednią inspekcję i stworzyć stosowny raport. W przypadku, w którym nie odnotowano zgłoszeń na temat uszkodzeń, regały podlegają pod tzw. przegląd ekspercki, który powinien odbywać się raz na 12 miesięcy.

 uszkodzona metalowa główna część regału

 uszkodzona metalowa mniejsza część regału

Poznaj trzy poziomy uszkodzeń konstrukcji magazynowych

W zależności od rozmiaru usterki, serwis regałów magazynowych ma zadanie określić poziom awarii konstrukcji regałowej i podjąć stosowne działania naprawcze. Zakres niezbędnych prac warto opisać na poszczególnych przykładach.

Poziom zielony – zalecenie dalszej obserwacji

W przypadku, w którym skala usterki nie narusza założonego marginesu bezpieczeństwa, PRSES może dopuścić nieznacznie uszkodzony regał do dalszego użytku. Należy jednak pamiętać, że uszkodzone elementy należy obowiązkowo poddać analizie podczas kolejnego przeglądu eksperckiego.

Poziom żółty – regał należy wyłączyć z użycia po rozładowaniu towaru

Jeśli napotkane uszkodzenie zauważalnie zmniejsza nośność całej konstrukcji, lecz nie stwarza doraźnego zagrożenia, usterka ta otrzymuje priorytet żółty. Oznacza to, że składowane towary nie muszą być natychmiast przenoszone na inne regały, lecz raz rozładowana konstrukcja nie może być załadowana ponownie aż do momentu naprawienia awarii.

Poziom czerwony – natychmiastowe wyłączenie regału

Uszkodzenia, których skala dwukrotnie przekracza dopuszczalną normę, wymaga błyskawicznego rozładowania danego regału. Konstrukcja o czerwonym priorytecie musi być wyłączona z użycia aż do przeprowadzenia koniecznych prac naprawczych.

Jakie korzyści przyniesie serwis regałów magazynowych?

Prawidłowo przeprowadzona inspekcja i serwis regałów dostarczają znacznie więcej informacji niż sama ocena stopnia usterek. Kierownicy magazynów będą mogli zapoznać się z opinią ekspercką na temat szeregu czynników oraz procesów, od stanu magazynowej posadzki począwszy, na odpowiednim sposobie ustawienia towaru na paletach skończywszy.

Serwis regałów dostarcza również cennej wiedzy w zakresie ochrony przed przyszłymi uszkodzeniami. Pracownicy magazynów zostaną poinformowani o skutkach, jakie przyniesie m.in. korzystanie z palet, które nie są przystosowane do wykorzystywanych w firmie regałów.

Postaw na serwis regałów z Nedcon Silesia

Aby przeprowadzona inspekcja regałów przyniosła jak najwięcej korzyści, warto skorzystać z oferty firmy, posiadającej wieloletnie doświadczenie w zakresie aranżacji przestrzeni magazynowych. Nedcon Silesia od ponad 40 lat zaopatruje magazyny Klientów z różnych branż na terenie całej Polski. Już dziś skontaktuj z naszymi specjalistami i wybierz ofertę, która dostarczy Ci komplet niezbędnych informacji na temat stanu swojego magazynu.

Jak serwis regałów przekłada się na efektywność pracy i redukcję kosztów?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here